Teleporady w ramach POZ


Teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej

 

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 12 sierpnia 2020 r. (Dz. U. z 2022 poz. 1194) wprowadza się standardy organizacyjne teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ).

 

Teleporady w SP ZOZ w Sławkowie odbywają się telefonicznie z możliwością uzupełnienia teleporady o wizualizację problemów zdrowotnych. 

Potwierdzenie tożsamości Pacenta odbywa się na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji (np. numer PESEL, data urodzenia).

Pacjenci zapisywani są na teleporady do Lekarza, do którego mają złożoną deklarację. W przypadku nieobecności Lekarza prowadzącego, możliwe jest umówienie teleporady u innego Lekarza POZ.

Termin teleporady ustala się telefonicznie w danym dniu. Personel medyczny, po zebraniu wstępnego wywiadu epidemiologicznego ustala godzinę kontaktu z Lekarzem.

Wyznaczona godzina teleporady jest orientacyjna, jednak odbędzie się w wyznaczonym dniu, w godzinach pracy Lekarza.

Brak kontaktu z Pacjentem w ustalonym terminie teleporady, po trzykrotnej próbie kontaktu w odstępie nie krótszym niż 5 minut - powoduje anulowanie teleporady.

W przypadku, gdy z uwagi na stan zdrowia Pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady i musi ono odbyć się osobiście - okoliczność ta powinna być wcześniej ustalona przez Lekarza w porozumieniu z Pacjentem bądź Jego opiekunem ustawowym. O miejscu i terminie osobistej wizyty w Przychodni decyduje Lekarz w czasie teleporady (gabinet Lekarza POZ, gabinet zabiegowy, izolatka).

Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.

Uzyskanie e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, możliwe jest po zostawieniu spisu niezbędnych leków bądź skierowania, w krzynce umieszczonej na zewnątrz budynku bądź drogą e-mail na adres: rejestracja@spzoz-slawkow.pl

Pacjent kontaktuje się z przychodnią, by uzyskać kod dostępu do e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne bądź uzyskuje telefoniczne informacje o możliwości odbioru osobistego skierowania.

Skierowania na badania dodatkowe (laboratoryjne bądź USG), które Pacjent otrzymał w trakcie teleporady - są pozostawione do odbioru w rejestracji. Skierowania na inne badania dodatkowe oraz pozostałą dokumentację medyczną, Pacjent odbiera w godz. 12:00 - 14:00 oraz 16:00 - 17:30.

 

Numer telefonu do rejestracji: 32 293 10 56

Recepty są wystawiane przez Lekarza w terminie 7 dni od otrzymania listy lekowej

Informację o recepcie można uzyskać również telefonicznie

Informacja wytworzona przez:
Kamila Oruba-Kozieł , w dniu:  24‑04‑2025 18:42:14
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Kamila Oruba-Kozieł
email: administracja@spzoz-slawkow.pl
, w dniu:  24‑04‑2025 18:42:14
Data ostatniej aktualizacji:
05‑05‑2025 14:13:05
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie