KOMUNIKATY DLA PACJENTÓW
Szanowni Państwo w zakładce DOKUMENTY DO POBRANIA ( menu po lewej stronie)znajduje się FORMULARZ ZAPOTRZEBOWANIA NA LEKI STAŁE oraz Nawigator Pacjenta- przewodnik dla pacjentów jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HARMONOGRAMY PRZYJĘĆ PACJENTÓW PRZEZ LEKARZY PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ NA DANY TYDZIEŃ ZNAJDUJĄ SIĘ U DOŁU STRONY. Rejestracja do lekarzy POZ czynna jest od godz.7.15-18.00, natomiast rejestracja telefoniczna od godz. 7.30-18
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzieci zdrowe do bilansów, szczepień bardzo proszę umawiać na wizyty do Pani dr Małgorzaty Pacula tj. w środy w godz.8-12.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA DLA PACJENTÓW ws. BADAŃ RENTGENOWSKICH
Badania rentgenowskie dla pacjentów SPZOZ Sławków wykonywane są w następujących placówkach
1. CENTRUM MEDYCZNYM BOLMED ul.Laskowska 4A w Bolesławiu.Badania wykonywane są 2 x w tygodniu po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pod numerem telefonu (32) 642 41 47.W Centrum Medycznym Bolmed wykonywane są tylko badania rtg dorosłych.
2. NOWY SZPITAL W OLKUSZU ul. Aleja Tysiąclecia 13.Badania wykonywane są od poniedziałku do piatku po uprzednim zrejestrowaniu skierowania. W tym celu przed badaniem należy się zgłosić do rejestracji Szpitalai zerejestrować skierowanie.W Nowym Szpitalu w Olkuszu wykonywane są tylko badania rtg dorosłych.
3.Badania rentgenowskie dla dzieci wykonywane są przez Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu ul.G.Zapolskiej 3.Badania wykonywane są od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Pacjenci ze wydrukowanym skierowaniem udają się do pracowni rtg w/w szpitala.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIEOBECNOŚCI / ZMIANY LEKARZY - marzec 2025 r.
- W dniach: 24.03.2025 r. - 28.03.2025 r. lek. Pani Maria Orzechowska jest nieobecna.
- W dniach: 17.03 - 21.03.2025 r. lek. Pani Ewa Gierlasińska jest nieobecna.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szanowni Pacjenci,
w każdą środę w godz. 8:00 – 12:00 w Gabinecie NR 24 będzie obecny Optyk, u Którego będziecie Państwo mogli dobrać odpowiednie oprawy czy soczewki okularowe.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA DLA PACJENTÓW
Istnieje możliwość składania deklaracji wyboru Lekarza
do lek. Pana Pawła Mazura.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA DLA PACJENTÓW
lek. Pani Aleksandra Mura od dnia 21.10.2024 r. będzie wykonywała badanie USG w następujących dniach:
poniedziałek, wtorek, środa, piątek (bez jamy brzusznej).
..................................................................................................................................................................
Informujemy o możliwości zapisu na wykonanie uzupełnienia protetycznego. Zainteresowanych prosimy o kontakt tel. z poradnią stomatologiczną SPZOZ w Sławkowie pod numerem 32 2931056------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Standard organizacyjny udzielania teleporady w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ)Podstawa prawna: rozporządzenie Ministra Zdrowia z 12 sierpnia 2020 z póżn. zm.
Teleporady w SPZOZ w Sławkowie odbywają się telefonicznie z możliwością uzupełnienia teleporady o wizualizacje problemów zdrowotnych.
Potwierdzenie tożsamości Pacjenta odbywa się na podstawie danych pacjenta znajdujących się w systemie informatycznym lub po okazaniu dokumentu gdy udzielana świadczenie udzielane jest w formie wideoporady .
Pacjenci na teleporady zapisywani są do lekarza do którego mają złożoną deklarację. Jedynie w przypadku nieobecności lekarza prowadzącego, możliwe jest umówienie teleporady u innego lekarza POZ.
Termin teleporady ustala się nie póżniej niż w pierwszym dniu roboczym następującym po zgłoszeniu się pacjenta lub w terminie późniejszym ustalonym w porozumieniu z pacjentem. Personel medyczny, po zebraniu wstępnego wywiadu epidemiologicznego ustala godzinę teleporady. Wyznaczona godzina teleporady jest orientacyjna, jednak odbędzie się w wyznaczonym na teleporadę dniu, w godzinach pracy lekarza.
Brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady, po trzykrotnej próbie kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut, powoduje anulowanie teleporady.
UWAGA !!! sytuacje kiedy świadczenia udzielane są wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem to :
1.Gdy pacjent lub Jego opiekun ustawowy nie wyraża zgody na teleporadę.
2.W przypadku gdy pacjent cierpi na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie zdrowia lub zmieniły się objawy.
3.Kiedy istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
4.Porada udzielana jest dziecku które nie ma jeszcze 6 lat.
5.W przypadku pierwszej wizyty u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, wskazanych w deklaracji wyboru.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uzyskanie e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, możliwe jest po zostawieniu spisu niezbędnych leków bądź skierowania, w skrzynce umieszczonej na zewnątrz budynku bądź drogą mailową na adres rejestracja@spzoz-slawkow.pl
WAŻNE NALEŻY KORZYSTAĆ Z FORMULARZA ZAPOTRZEBOWANIA NA LEKI STAŁE KTÓRY DOSTĘPNY JEST W REJESTRACJI SPZOZ LUB DO POBRANIA ( ZAKŁADKA- DOKUMENTY DO POBRANIA)
Pacjent dzwoni do Przychodni, by uzyskać kod dostępu do e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne bądź uzyskuje telefonicznie informacje o możliwości odbioru osobistego skierowania.
Skierowania na badania dodatkowe (laboratoryjne oraz USG) uzyskane w czasie teleporady - odbierane są w Rejestracji w dniu wykonywania badań. Skierowania na inne badania dodatkowe oraz pozostałą dokumentację medyczną, pacjent odbiera w godzinach 12-14 oraz 16-17.30
Numery telefonu do centrali telefonicznej 32 2931056
Z uwagi na zagrożenie zarażeniem COVID-19, uprzejmie prosimy Wszystkich Pacjentów zgłaszających się do SPZOZ w Sławkowie o stawiennictwo w maseczkach ochronnych.
Prosimy Wszystkich Pacjentów o pozostawianie listów lekowych w skrzynce pocztowej umieszczonej na drzwiach SPZOZ Sławków, ewentualnie kontakt telefoniczny lub mailowy na adres rejestracja@spzoz-slawkow.pl
Wystawienie recepty przez lekarza w terminie do 7 dni od dnia otrzymania listy lekowej.
Informację o recepcie można również uzyskać telefonicznie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telefon do centrali:32 2931056
e-mail : rejestracja@spzoz-slawkow.pl
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AUDIOFON
Punkt doboru aparatów słuchowych czynny w poniedziałki , wtorki w godz.8.00-12.00 oraz środę 11.00-15.00
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Informacja dla Pacjentów
Z uwagi na zagrożenie zarażeniem COVID-19, uprzejmie prosimy Wszystkich Pacjentów o pozostawianie listów lekowych w skrzynce pocztowej umieszczonej na drzwiach SPZOZ Sławków.
Wystawienie recepty przez lekarza w terminie 7 dni od dnia otrzymania listy lekowej.
Informację o recepcie można uzyskać telefonicznie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po godzinie 18 opiekę sprawują placówki realizujące świadczenia w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Najbliższe placówki to:
1.Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny
im. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej ul. Szpitalna 13;
41-300 Dąbrowa Górnicza , tel. 32 764 24 82; 32 621 20 75
2. Powiatowy Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
ul. Małachowskiego 12; 42-500 Będzin
tel. lekarz: 512 017 672; tel. lekarz pediatra: 500 057 946;
tel. pielęgniarka: 512 017 673; tel.500 059 193
3.Sosnowiecki Szpital Miejski ul. Szpitalna 1; 41-219 Sosnowiec tel.32 413 05 20;
tel: 510 394 923 510 394 933
Klauzula informacyjna w związku z epidemią koronawirusa.
-
Administratorem Państwa danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. PCK 3, 41-260 Sławków.
- Na podany adres e-mail: iod24@agileo.it mogą Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych.
- Dane osobowe z oświadczenia przetwarzane są w celu ochrony i zachowania zdrowia pracowników i partnerów handlowych podstawie art. 6 ust. 1 oraz art. 9 ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Odbiorcami danych będą osoby upoważnione przez administratora, podmioty przetwarzające, z którymi zawarliśmy odpowiednie umowy powierzenia oraz podmioty, którym udostępniane są dane wynikające z przepisu prawa.
- Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami prawa.
- Posiadają Państwo prawo do żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne. Konsekwencją odmowy udostępnienia danych jest brak uprawnienia do przebywania na terenie SP ZOZ w Sławkowie.
- Państwa dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Sławkowie, ul. PCK 3;
- Inspektorem ochrony danych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej jest Pan Sergiusz Kunert e-mail:iod24@agileo.it;
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu:
a)rejestracji dla realizacji świadczenia,
b)przygotowania do wizyty, badania, zabiegu,
c) upoważnienia do odbioru badań, dokumentacji medycznej, recept w imieniu osoby, której dane dotyczą
d) upoważnienia do informowania o stanie zdrowia
e) przeprowadzenia badania , diagnostyki, realizacji niezbędnych procedur medycznych, udzielenie świadczenia medycznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C ogólnego rozporządzanie o ochronie danych.
f) prowadzenia wymaganej dokumentacji medycznej
g) raportowania procedur medycznych w celu rozliczenia udzielonych świadczeń z NFZ,
h) rozliczenia usług
i) prowadzenia obowiązkowych czynności statystycznych
j) komunikacji z pacjentem
- Odbiorcami danych będą osoby upoważnione przez administratora oraz podmioty przetwarzające, z którymi zawarliśmy odpowiednie umowy powierzenia.
- Dane osobowę będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzeniao ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania. Pani/Pan zobowiązana/y jest do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak udzielenia świadczenia medycznego.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJE DLA PACJENTÓW SKIEROWANYCH NA WYKONANIE 24 GODZINNEGO BADANIA CIŚNIENIA (HOLTER CIŚNIENIOWY)
Po otrzymaniu skierowania na w/w badanie należy udać się do gabinetu zabiegowego w celu ustalenia z pielęgniarką terminu założenia holtera. W ustalonym terminie zakładania holtera pacjent zgłasza się do gabinetu zabiegowego. Prosimy o zabranie ze sobą 4 szt. nowych baterii AA 15A, LR6 1,5 V(paluszki). Baterie te po wykonanym badaniu zwracane są pacjentowi.
PRZYGOTOWANIE DO BADANIA
- przed założeniem holtera należy się wykąpać
- najlepiej założyć koszulkę z krótkim rękawem oraz luźne okrycie wierzchnie z szerokim rękawem
- przyjąć wszystkie standardowo zażywane leki
- przed badaniem (co najmniej 24h) nie należy spożywać alkoholu
ZACHOWANIE PACJENTA PODCZAS BADANIA
- w okresie badania należy przyjmować wszystkie standardowo zażywane leki
- należy prowadzić normalny tryb życia, można pracować i wykonywać wszystkie codzienne czynności, należy jednak unikać znacznego wysiłku fizycznego
- w momencie pomiaru ciśnienia ramię powinno być swobodnie i nieruchomo opuszczone wzdłuż ciała z mankietem utrzymywanym na wysokości serca, nie należy wtedy przestać się poruszać i rozmawiać;
- nie należy kłaść się na ręce, na której założony jest mankiet
- mankiet nie może być przekładany z jednego ramienia na drugie , nie należy zdejmować aparatu.
- urządzenie należy chronić przed wilgocią i wodą a także przed przypadkowym uszkodzeniem mechanicznym
- w przypadku odczuwania bólu ramienia, pojawienia się obrzęku lub zasinienia ręki, rejestrację należy przerwać
- pacjent proszony jest o prowadzenie dzienniczka, w którym odnotowuje ważne informacje, które mogą mieć wpływ na wartości ciśnienia tętniczego:
- godzina pójścia do łóżka, zaśnięcia, obudzenia, wstania z łóżka
- pory posiłków
- pora i nazwa przyjmowanych leków
- odczuwane dolegliwości
- inne zdarzenia, które mogą mieć wpływ na ciśnienie tętnicze (czas pracy zawodowej, stres, ruch)
Holter jest zakładany w :
Poniedziałki w godz. od 10-12
Wtorki w godz. od 14.00- 16.00
Czwartki w godz. od 10-12
Zdejmowanie holtera odbywa się w dniu następnym w tych samych godzinach w których nastąpiło założenie.
Za dokonane zniszczenia, uszkodzenia czy zagubienie aparatu odpowiada pacjent ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA DLA PACJENTÓW CHORYCH NA CUKRZYCĘ!!!!Osoby chorujące na cukrzycę (pacjenci zadeklarowani do SPZOZ w Sławkowie) w celu kontroli glikemii, mają możliwość otrzymania glukometru. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt z pielęgniarkami w gabinecie zabiegowym.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Program Profilaktyki Chorób Układu Krążenia
Od dnia 20.02.2018r zapraszamy pacjentów u których dotychczas nie rozpoznano choroby układu krążenia na wykonanie m.in.pomiarów ciśnienia oraz bezpłatnych badań cholesterolu, trójglicerydów i glukozy w ramach Program Profilaktyki Chorób Układu Krążenia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------eRejestracja
W celu zwiększenia dostępności pacjentów do lekarzy zatrudnionych w SPZOZ, zapewniono pacjentom możliwość korzystania z e-rejestracji do poradni stomatologicznej i poradni specjalistycznych. System eRejestracja przeznaczony jest dla użytkowników, którzy chcą dokonać rezerwacji wizyty u wybranego lekarza dla wybranej poradni. Pacjent może umawiać się na wizyty, odwoływać je oraz zmieniać terminy już zarezerwowanych. Aby wykonywać wymienione czynności, pacjent musi posiadać aktywne w systemie konto. Wówczas możliwe jest dokonanie rezerwacji terminu wizyty u lekarza. Aby utworzyć konto należy zalogować się na stronę http://slawkow.internetowarejestracja.pl/Portal/ oraz dalej postępować zgodnie z instrukcjami.Na portalu istnieją trzy możliwości zarejestrowania konta: metodą tradycyjną, poprzez konto ePUAP oraz podpis cyfrowy.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
email: slawkzoz@konto.pl tel.:32 2609930 , w dniu: 06‑11‑2013 09:03:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|